Zie hier hoe je eenvoudig een online werkrooster maakt. In de horeca is een overzichtelijk werkrooster van groot belang. Zo weet het personeel precies wanneer ze staan ingeplant. Zo ontstaan er nooit meer miscommunicaties over het rooster.

Het werkrooster is een belangrijk onderdeel van het bedrijf

Voor veel werkgevers lijkt het werkrooster een klein onderdeel van het horecabedrijf. Voor werknemers is dit anders. Iedere werknemer in de horeca weet hoe belangrijk het is dat het werkrooster overzichtelijk en strak is. Het is onprettig wanneer je als werknemer niet weet waar je aan toe bent, of ineens extra ingepland staat op een vrije dag.

Onregelmatigheden in het werkrooster zorgt al snel voor onrust bij het personeel. Ze willen weten waar ze aan toe zijn en zo ook hun vrije tijd inplannen naast het werkrooster. Met een onlinewerkrooster zorg je voor duidelijkheid in de planning voor zowel de werkgever als het personeel.

Receptuurbeheer geeft je zicht in de keuken

Naast het onderhouden van een efficiënt werkrooster, voorziet Horeko ook in het receptuurbeheer van de keuken. De Kitchen Manager geeft alle recepten weer met een druk op de knop. Dit geeft inzicht in de recepten en benodigde ingrediënten.

Het receptuurbeheer is eenvoudig te koppelen aan de leverancier. Zo zie je meteen of een ingrediënt die week wel leverbaar is, en welk alternatief er ligt. Je anticipeert snel en doelgericht wanneer een ingrediënt tijdelijk niet leverbaar is. 

De keuken werkt een stuk efficiënter wanneer ze gebruik maken van het receptuurbeheer. Het geeft rust tijdens de inkopen doordat alles overzichtelijk op een plek staat. Stress wanneer een product niet leverbaar is is onnodig. Het programma geeft een alternatief waar de kok snel op anticipeert. 

Inkopen doen was nog nooit zo eenvoudig

Naast het aantonen van de beschikbaarheid van ingrediënten, helpt de Kitchen Manager ook bij het kopen van de producten. Voeg je bijvoorbeeld de ingrediënten van een vegetarische kroket bij het gerecht van het 12-uurtje? Dan telt het programma deze kosten automatisch bij het volledige gerecht op. Wanneer de kok het programma opent om de ingrediënten te bekijken, staan alle ingrediënten van het 12-uurtje in een kopje. 

Wanneer er per ongeluk een ingrediënt te weinig is besteld, hoef je niet zelf het rekenwerk te doen. Voeg de vergeten ingrediënten toe aan het programma, en deze zal de kosten automatisch vermenigvuldigen. Dit voorkomt onnodige rekenfouten en scheelt een hoop tijd. 

Met het online rooster draait het bedrijf als een trein

Het online rooster voorziet de werkgever en het personeel van een duidelijke planning en inzicht in de in- en uitgaven. Daarnaast geeft het extra programma Kitchen Manager de werknemers een helpende hand in het bekijken van recepten en het inkopen van ingrediënten. Dit bespaard het personeel veel tijd en rekenwerk.

Depaviljoens © 2022 - Onderdeel van WeTalkSEO