Zo staat u perfect op een zakelijke portretfoto!

We kennen het allemaal: u wilt als baas uw werknemers op de foto zetten voor een krachtige uitstraling, maar lang niet iedereen die op de foto staat heeft jarenlang ervaring als model. Vaak vinden ze het spannend om op de foto te gaan en krijg je matige foto’s. Bij LINK fotografie coachen we uw werknemers zodat iedereen straalt op de foto.  

Belangrijk voor het bedrijf

Hoe u het ook wendt of keert, op zakelijk gebied wordt betrouwbaarheid bepaald bij de eerste indruk: uw profielfoto. Met uw profielfoto op uw website, LinkedIn of op uw cv geeft u uw eerste indruk aan de buitenwereld. Unieke portretfoto’s zorgen voor een professionele uitstraling en geven uw bedrijf letterlijk een gezicht. 

De houding

Het is belangrijk om te zorgen voor een open houding. Een glimlach wekt sympathie op en dat kunt u zakelijk natuurlijk altijd gebruiken. Uw perfecte houding is een rechte rug, kin vooruit, schouders naar achteren, borst vooruit en armen langs uw heupen. Zorg dat uw kin naar voren gericht is, dit zorgt ervoor dat u geen onderkin ziet en dit is een toegankelijke houding. Uw gezicht is nooit symmetrisch, de ene kant van uw gezicht kan mooier zijn dan de andere, zorg dan dat de mooie kant het best zichtbaar is. Doordat de foto vaak klein is, en uw gezicht goed zichtbaar moet zijn, is het van belang om zoveel mogelijk in te zoomen op uw gezicht.

Extra tips

Het is van belang om de juiste kleding te kiezen. Wanneer u normaal geen pak draagt tijdens uw werk, dan hoeft u dit voor de foto ook niet te doen. Bent u dokter en draagt u altijd een witte jas, draag deze dan ook op uw zakelijke portretfoto. Doe als man geen opvallende sieraden om en doe als vrouw niet te uitbundig met make-up. De achtergrond is ook erg bepalend voor de uitstraling. U bent het hoofdonderwerp van de foto, kies dus een neutrale achtergrond. 

De coaching

Het is voor een fotograaf erg belangrijk om het model in een ontspannen houding te krijgen, waardoor de medewerker meer rust kan uitstralen op de foto. Maak als fotograaf van te voren duidelijk wat u wilt, dit geeft het model ook een ontspannen gevoel. Zorg ervoor dat het model geen neplach opzet, maar breng het model aan het lachen zodat de natuurlijke lach te zien is. Wanneer een fotograaf alleen zegt ‘even lachen’ ren dan snel naar een andere goede fotograaf.

Vastgoedbeheer: wat je moet weten om je te onderscheiden van de concurrentie

Een goed beheer van een vastgoedonderneming houdt rechtstreeks verband met het succes van de onderneming. De vastgoedmanager is verantwoordelijk voor het bepalen van doelstellingen en strategieën die de activiteiten van het bedrijf zullen sturen. Het tot stand brengen van intelligente werkstromen, strategische verbeterings vergaderingen, het overbrengen van geloofwaardigheid aan cliënten en het stimuleren van het team zijn fundamentele initiatieven van de manager.

Hieronder sommen we enkele initiatieven op die elke vastgoedmanager zullen helpen om georganiseerd te blijven, resultaatgericht en met tips om competitief te blijven op de markt. Bekijk ze!

1. Organisatie: werken met planning, doelen stellen

Het is belangrijk dat de vastgoedbeheerder elk jaar een welomlijnd plan heeft en dat hij of zij je van tijd tot tijd bezoekt om te analyseren wat er wordt gedaan en wat er moet veranderen om te verbeteren. Zonder een welomschreven doel kunnen de verschillende acties in de loop van het jaar verloren gaan te midden van zoveel uitdagingen.

Vergeet niet alles wat je van plan bent te documenteren en een periodiciteit vast te stellen waarin je de acties zult herzien om jouw vooruitgang te volgen. Hiervoor is organisatie van fundamenteel belang. Het zal je meer productiviteit en efficiëntie in jouw taken brengen. Je kunt technologie gebruiken als jouw sterke bondgenoot, zowel om je te organiseren als om te documenteren of je te herinneren aan wat gedaan moet worden en wat prioriteit heeft.

2. De onroerend goed beheerder moet actief leiderschap uitoefenen

In elke bedrijfstak is goed leiderschap van fundamenteel belang en dat zou in de vastgoedsector niet anders zijn. Met zoveel veranderingen in de markt, economische schommelingen, nieuwe instrumenten en concurrenten, is het belangrijk dat de onroerend goed manager op de hoogte is en zich bewust is van nieuws en trends in de industrie.

De vastgoedmanager die leiding geeft, wil altijd communicatief zijn, naar het team luisteren om de beste werkomstandigheden te bieden om hen gemotiveerd te houden.

3. Gebruik technologie in jouw voordeel!

Vandaag zijn er al verschillende instrumenten en technologieën die de dynamiek van het vastgoedbeheer kunnen veranderen – vooral die welke verband houden met digitale marketing. Zij zullen je op verschillende manieren helpen: om een betere website te hebben en nieuwe klanten te bereiken.

Bij Centiss VvE beheer in Zoetermeer is het klantbeheer sterk vereenvoudigd door technologische middelen en nieuwe methodieken. Dus als jouw onroerend goed bedrijf op zoek is om digitaal te gaan, zorg ervoor dat om te investeren in technologie om jouw bedrijf concurrerend te houden.

Wat zijn de verantwoordelijkheden van een assistent controller?

Heb je altijd interesse gehad in de functie van assistent controller? Dan moet je eerst weten als zo een functie daadwerkelijk bij je past. Als je precies weet wat je kan verwachten, dan kun je een beeld scheppen van de verschillende taken. Wat er allemaal van je verwacht wordt, kun je dus allemaal halen uit het lezen van deze blog. Sta je op het punt om te solliciteren naar de functie van assistent controller of heb je al gesolliciteerd? Dan moet je de volgende alinea’s zeker doorlezen. Wellicht kun je die nuttige informatie gebruiken voor wanneer je op gesprek gaat. 

Wie is een Assistent Controller? 

Zoals je al aan de naam het zo een beetje kan afleiden is een Assistent Controller iemand assistentie verleent aan de Controller of een financieel manager. Alhoewel het gaat om het assisteren, wil dit niet zeggen dat zo een functie minder verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Sterker nog, er zijn meer taken en verantwoordelijkheden gekoppeld aan zo een functie dan je aanvankelijk zou kunnen denken. De inzet van een Ass. Controller zorgt ervoor dat een manager zijn planning beter kan maken. Een manager heeft in de meeste gevallen tijd te kort om administratieve zaken op te pakken. Het oppakken van deze taken door een Ass. Controller is dus enorm belangrijk. 

Waarvoor is de Assistent Controller verantwoordelijk?

Als Ass. Controller is het zo dat je je bezig houdt met verschillende vraagstukken. In de meeste gevallen hebben deze werkzaamheden te maken met het verwerken, controleren en gebruiken van relevante data. Denk hierbij aan financiële data, cijfer en andere informatie die je voor een manager moet verzamelen. Concreet komt het erop neer dat een Ass. Controller in staat moet zijn om maandelijks maandrapportages op te maken, financiële analyses maken, jaarverslagen opstellen, controleren of de aangeleverde data correct zijn en nog veel meer. De verschillende werkzaamheden hangt natuurlijk af van in welke organisatie je opereert. 

Wat moet een Assistent Controller bezitten?

Een Ass. Controller moet in staat zijn om diverse werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Dat wil zeggen dat hij of zij bepaalde vaardigheden moet bezitten. Denk hierbij aan het vastleggen van informatie en het onder enorme druk kunnen functioneren. Een Ass. controller moet verder ook goed kunnen notuleren. Als er een vergadering is met de manager, moet de Ass. Controller een verslag kunnen schrijven voor de Manager. In zo een verslag moet het verloop van de vergadering duidelijk naar voren komen. De manager kan hierdoor naslagwerk doen om een bepaalde handeling te plegen. Oog voor detail moet een Ass. Controller zonder meer ook bezitten. Processen in een organisatie moeten namelijk correct aan toe gaan. Zoals eerder aangegeven bepaald de type organisatie waarin een Assistent Controller opereert, in grote mate welke vaardigheden die moet bezitten. Als je als Ass. Controller aan de slag gaat bij een Accountantsbureau zullen andere vaardigheden van je gevraagd worden, dan wanneer je als Ass. Controller aan de slag gaat bij een organisatie die zich richt op toerisme. Dit zijn kleine nuances waarop je zeker moet letten. Omdat de meeste processen in een bedrijf of organisatie gedigitaliseerd zijn, moet je als Ass. Controller ook in staat zijn om te kunnen omgaan met computerprogramma’s. Overweeg je om Assistent Controller te worden? Dan moet je met al deze zaken rekening houden. 

CRO voor een hogere conversieratio van jouw webshop

Als online ondernemer en eigenaar van een webshop, heb je als doel om zoveel mogelijk omzet te draaien. Naast dat je veel bezoekers moet trekken, is de conversieratio hierbij van groot belang. CRO, je zult er ongetwijfeld wel eens over hebben gehoord, helpt je daarbij. Kan jij ook wel een hogere conversieratio gebruiken? Lees dan snel verder want in deze blog lees je alles over dit onderwerp.

Wat is CRO precies?

CRO is een afkorting die staat voor Conversie Ratio Optimalisatie. Soms noemt men het ook wel alleen conversie optimalisatie. Het is een proces dat ervoor zorgt dat jij aan de slag kunt met het optimaliseren van je jouw webshop, zodat je een hogere conversieratio kunt realiseren. 

Met de conversie ratio bedoelen we het percentage van het aantal bezoekers dat ook daadwerkelijk overgaat tot de door jou gewenste actie. In het geval van een webshop zal dit de aankoop van een bepaald product zijn, maar dit kunnen ook andere wenselijke acties zijn. 

CRO aspecten die belangrijk zijn

CRO is dus een belangrijk proces waar iedere online ondernemer aandacht aan moet schenken. CRO werkt, zoals men dit noemt, data gedreven. Data gedreven betekent dat de optimalisatie van de webshop is gebaseerd op bepaalde data. In dit geval is het de data over het gebruik van de webshop. Welke onderdelen worden veel bezocht. Op welke wijze manoeuvreert de gebruiker? Waar haakt die af? Allemaal waardevolle inzichten. Om deze data te verzamelen, zijn er tools zoals bijvoorbeeld Google Analytics beschikbaar. Deze tool van Google is gratis, maar er zijn ook veel andere al dan niet betaalde producten op de markt. 

De website optimalisatie zal niet automatisch worden uitgevoerd. Op basis van de verkregen inzichten zal je acties moeten gaan uitzetten. Dergelijke acties kunnen op allerlei fronten zijn. Vaak hebben ze betrekking op de gebruikerservaring. Zoals de naam al doet vermoeden, gaat het hierbij om hoe de gebruiker jouw webshop ervaart. Hoe snel laadt die, hoe is het gesteld met de gebruiksvriendelijkheid. 

Ook duidelijke structuren en kwalitatief goede content zullen ertoe bijdragen. Zo zullen duidelijke en korte bondige teksten in combinatie duidelijke afbeeldingen ervoor zorgen dat bezoekers van jouw webshop veel minder snel zullen afhaken. Gepersonaliseerde pagina’s in combinatie met goede ‘call to actions’ (CTA) doen het ook altijd goed. Het zal duidelijk zijn dat hoe langer gebruikers verblijven, des te groter de kans op conversie is. 

De CRO specialist helpt je op weg

Net zoals bij SEO kan je ook bij CRO zelf aan de slag. Het is echter verstandig om een CRO specialist bijvoorbeeld Daar-om.nl in te schakelen. Deze kent de fijne kneepjes van het vak en is goed opgeleid. De CRO specialist zorgt ervoor dat jouw webshop perfect wordt afgestemd op de behoeftes van jouw doelgroep. Alleen effectieve aanpassing zullen worden doorgevoerd. Op deze manier verspil je dus geen tijd en geld. Door een CRO specialist in te huren kan jij als online ondernemer, je ook helemaal richten op dat wat je graag doet. 

Waarom zou je investeren in een goed matras? 

Gemiddeld breng je acht uur per etmaal door in je bed. Tijdens deze uren komt je lichaam tot rust. Dit gebeurt het beste als je lichaam goed ondersteunt wordt. Elke nacht opnieuw acht uur op een fout matras liggen, kan er ook voor zorgen dat je klachten krijgt. Een goed matras is dus erg van belang. Wil jij weten waarom je nog meer zou moeten investeren in een goed matras? Lees dan zeker even verder!

Je ligt erg veel op het matras

Wanneer we er even vanuit gaan dat je acht uur per nacht in je bed bent, kan je de conclusie trekken dat je 1/3e van je leven in je bed doorbrengt. Eigenlijk zou dit dus al een goede reden zijn om te investeren in een goed bed en een goed Una matras van bijvoorbeeld 140 cm. Je ligt er namelijk heel veel op!

Goed slapen is erg belangrijk!

Goede nachtrust is voor iedereen heel belangrijk! Er zijn maar weinig dingen die zó belangrijk zijn voor je gezondheid als slaap. Wanneer je te weinig slaap hebt, kan je klachten aan je lichaam krijgen. Buiten lichamelijke klachten kan je ook last krijgen van stress en een lagere weerstand. Dit wil je natuurlijk allemaal voorkomen en dat kan door te kiezen voor een goed matras. 

Is het huidige matras versleten? 

Je kunt niet oneindig met een matras doen, op een gegeven moment is het matras namelijk gewoon echt versleten. De gemiddelde levensduur van een matras is tien jaar. Na die tien jaar is het wel echt van belang om een nieuw matras aan te schaffen. Een matras wat versleten is, is niet alleen slecht voor je lichaam, je nachtrust en je slaaphouding, maar het is ook heel onhygiënisch. Zorg er dus voor dat je na tien jaar met een matras gedaan te hebben, opzoek gaat naar een nieuw matras. 

Zo regel je een ontslag met wederzijds goedvinden

Wanneer jij en je werkgever onlangs een heftige discussie hebben gehad, dan is het volkomen te begrijpen dat je inmiddels niet meer met plezier naar je werk gaat. Om verdere conflicten te voorkomen kan het daarom wijsheid zijn om een andere baan te zoeken. Toch blijft het voor veel mensen lastig om hiermee akkoord te gaan aangezien er tegenwoordig twee manieren zijn om het ontslag te regelen. Hierbij gaat het om het ontslag met wederzijds goedvinden of opzegging met instemming. Om jouw ontslag vlekkeloos te laten verlopen geven wij je in deze blog een stappenplan voor het ontslag met wederzijds goedvinden. Lees snel verder en wie weet werk jij binnenkort bij een andere werkgever!

1. Teken niet direct de overeenkomst

Heeft jouw werkgever een beëindigingsovereenkomst opgesteld? Dan is het belangrijk om te onthouden dat je hiermee niet direct akkoord moet gaan. Een werkgever zal in deze vaststellingsovereenkomst namelijk altijd zaken zetten die voor het bedrijf uiterst voordelig zijn. Dit is niet geheel vreemd aangezien geen enkel bedrijf erop staat te springen om een ontslagvergoeding te betalen. Om te voorkomen dat jij je achteraf benadeeld gaat voelen is het verstandig om na het gesprek met je werkgever langs een Juridisch Loket te gaan. Deze instantie geeft je meer informatie over de aangeboden beëindigingsovereenkomst, zodat jij kan beginnen met onderhandelen.

2. Vaststellingsovereenkomst opstellen

Zodra jij het eens bent met de zaken die vermeld staan is de beëindigingsovereenkomst is het tijd geworden om de definitieve versie te maken. Dit doe je door opnieuw in gesprek te gaan met je werkgever. Tijdens dit gesprek is er de mogelijkheid om te onderhandelen over de eventuele einddatum van je arbeidsovereenkomst en de ontslagvergoeding. Dit is in vrijwel de meeste gevallen de moeite waard aangezien werkgevers proberen hun werknemers te benadelen.

3. Transitievergoeding en WW-uitkering

Wat veel mensen niet weten is dat je bij een ontslag met wederzijds goedvinden altijd recht hebt op een WW-uitkering. Om hierop aansprak te maken hoef je slechts aan een paar eisen te voldoen. Welke dit zijn lees je gemakkelijk op de website van het UWV. Daarnaast is het noodzakelijk om te weten dat je werkgever bij deze vorm van ontslag geen aanvraag hoeft te doen bij de kantonrechter. Hiermee is het ontslag snel geregeld. Het enige nadeel van een ontslag met wederzijds goedvinden is dat je hierbij geen recht hebt op een wettelijke transitievergoeding. Er is immers al een ontslagvergoeding afgesproken, waardoor jouw recht op de transitievergoeding vervalt. De hoogte van de ontslagvergoeding bespreek je daarom in een persoonlijk gesprek met je werkgever.

4 Wettelijke bedenktermijn

Heb je recent de vaststellingovereenkomst getekend? Dan moet je niet vergeten dat je een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen hebt. Dit staat altijd vermeldt in de beëindigingsovereenkomst. Wanneer dit niet het geval is, dan heb je zelfs recht op een bedenktermijn van 21 dagen. Mocht jij je in de tussentijd toch bedenken is het belangrijk om dit zo snel mogelijk schriftelijk aan je werkgever te laten weten. Jouw werkgever moet jouw schriftelijke brief binnen deze bedenktijd hebben ontvangen om de overeenkomst bij de kantonrechter te ontbinden. De reden voor het bedenken hoef je uiteraard niet te vermelden!

Afbeelding: https://www.pexels.com/nl-nl/foto/persoon-met-grijze-twist-pen-en-wit-printerpapier-op-bruin-houten-tafel-955389/

Zo bespaar je op je bijtelling

Een leaseauto van de zaak brengt voordelen met zich mee, je rijdt vaak in de nieuwste modellen zonder dat je deze zelf hoeft te kopen. Ook zijn de onderhoudskosten en vaak ook de brandstofkosten niet voor jou als berijder. Hiermee bespaar je veel geld. Wel betaal je bijtelling wanneer je ook privé gebruik maakt van de leaseauto. Op zoek naar een leaseauto maar wil je niet maandelijks te veel bijtelling hoeven te betalen? Met deze tips kan je jaarlijks honderden euro’s besparen op je bijtelling.

Bijtelling leaseauto

Elke leaserijder die een auto van de zaak krijgt en hier privé jaarlijks meer dan 500 kilometer in mag rijden, betaalt hiervoor bijtelling. Bijtelling is in het leven geroepen omdat de overheid een leaseauto een verkapte vorm van loon vindt en hier dus belasting over betaalt moet worden. Voor alle leaseauto’s met een CO2-uitstoot meer dan 0 geldt een bijtelling van 22%. Om de verkoop van auto’s zonder CO2-uitstoot te stimuleren, is de bijtelling van deze auto’s lager.

Bijtelling leaseauto berekenen

De bijtelling van een leaseauto bereken je als volgt. Wanneer je een leaseauto hebt met een fiscale waarde van €40.000 en je hier 22% bijtelling over betaalt, is de bruto bijtelling: €40.000 X 22% = €8800 per jaar en €733 per maand. Bij een inkomen onder de €69.398 is het belastingtarief 37,07%. De maandelijkse netto bijtelling van de leaseauto bedraagt dan €272. Dit is een behoorlijk bedrag en hier valt op te besparen.

Lagere bijtelling elektrische auto

De bijtelling van elektrische auto’s is lager. Wanneer je kiest voor een elektrische auto is de bijtelling in 2022 niet 22% maar 16% over de eerste €35.000 en 22% over alles daarboven. Wanneer je voor een elektrische auto kiest met een fiscale waarde van €40.000 ziet de rekensom er anders uit. €35.000 X 16% + €5000 X 22% = €6700 bruto bijtelling per jaar en €558 bruto bijtelling per maand. De netto bijtelling is €207 per maand. Dit is een maandelijkse besparing van €65. Jaarlijks levert deze besparing €780 op.

Elektrische auto uit 2021 leasen

Wanneer je nog meer wilt besparen is het slim om niet voor een auto uit 2022 te kiezen, maar voor één elektrische auto uit 2021. Voor elektrische auto’s geregistreerd in 2021 geldt een bijtelling van 12% over de eerste €40.000 en 22% boven dit bedrag. De bijtelling van een elektrische leaseauto met een cataloguswaarde van €40.000 in 2021 is €40.000 X 12% = €4.800 bruto per jaar en €400 bruto per maand. De netto bijtelling per maand bedraagt €148. Dit levert een netto besparing van €124 per maand op. Dus wilt u een elektrische auto leasen? Kies voor een elektrische auto uit 2021 en bespaar flink op de bijtelling. Zo rij je bijvoorbeeld al een elektrische Polestar 2 uit 2021 voor hetzelfde geld als een Volkswagen Golf uit 2022.

De valkuilen als je een tweedehands auto aanschaft

Aan de buitenkant kan een occasion er goed uitzien. Echter kan de schade onzichtbaar zijn. En een occasion wordt behoorlijk duur als blijkt dat er straks reparatiekosten uit voortkomen. Koop dus niet per ongeluk een kat in de zak en let goed op deze valkuilen. Dit voorkom je door een goede aankoopkeuring uit te laten voeren.

Een tweedehands auto met schade

Een geschiedenis met veel schade kan ook zorgen dat er opnieuw snel schade aan bepaalde onderdelen ontstaat. De ene auto heeft nou eenmaal meer mankementen dan de andere. Dit wordt ook bepaald hoe er met de auto wordt omgegaan en hoeveel kilometers er al mee gereden is. Hoe meer, hoe meer versleten het voertuig kan zijn. Bij een aankoopkeuring kan worden gekeken waar de auto goed en slecht op scoort en wat er nog eventueel vervangen of gerepareerd moet worden. Vooral in de structuur van de auto kan een schade geschiedenis zitten. Onderzoek goed wat de schade was en hoe vaak er al reparaties zijn uitgevoerd. Op het oog kun je zelf al eventuele olielekkage en roestige onderdelen zien als je de auto inspecteert. Blijkt de auto achteraf toch grote schade te hebben? Dan draai je voor de kosten op en dat zou zonde zijn van de voordelige aanschafprijs die een occasion heeft.

Geïmporteerde auto

Auto’s uit het buitenland moet extra alert op worden gekeken. Omdat er transport uit een ander land heeft plaatsgevonden kan er tussentijds geknoeid zijn met de occasion. Zoals het verbergen van schade door deze snel op te lappen, en met de kilometerstand te sleutelen zodat de teller niet de oorspronkelijke kilometerstand weergeeft. Ook onderhoudsgeschiedenis kan worden vervalst en er kunnen verkeerde keuringsboekjes worden gegeven bij buitenlandse import voertuigen. Tevens zijn niet alle onderdelen altijd in Nederland verkrijgbaar. Dat kan erg lastig zijn als er iets vervangen moet worden en je dit alleen in het buitenland kunt kopen. Ook daar komen dan soms extra kosten voor import bij. Het gebrek kan dan bijvoorbeeld niet in Nederland worden gerepareerd. Dit omdat garages daar niet aan kunnen beginnen volgens Nederlandse regelgeving omtrent voertuigen en reparaties. Vervolgens zit je al met de gebakken peren. Houdt een importauto goed in de gaten. Soms heb je wel een goede import occasion te pakken zonder mankementen.

Porsche kopen of leasen?

Het bezitten van een eigen auto

Het is niet voor iedereen weggelegd. Het hebben van een eigen auto. De auto is eigenlijk een luxe bezit maar voor veel mensen de normaalste zaak van de wereld geworden.

Als je een eigen auto hebt dan ben je gegarandeerd van een droge en warme rit. Dus als het vriest dan kom jij toch lekker warm aan op je bestemming. Komt het met bakken uit de lucht? Dan zit jij lekker droog in je eigen auto met de radio op je favoriete zender. Wie doet je wat.

Je eerste auto

Als de leeftijd in zicht komt dat je mag beginnen met je rijlessen, dan zal ook de fantasie komen over die felbegeerde eerste auto. Vaak weten jongeren al welke auto ze willen hebben als ze eenmaal hun rijbewijs behaald hebben. Natuurlijk zijn er eerst de wilde fantasieën over Porsches, Ferrari’s en Lamborghini’s. Maar geleidelijk aan komt het besef dat je hiervoor eerst nog geen geld hebt. Dan komen vanzelf de meer realistische auto’s in beeld.

Porsche

Wanneer je al wat jaren gewerkt hebt en hebt kunnen sparen, kun je wellicht ook eens kijken naar de wat duurdere auto’s. En heb je ene goede baan en nog wat meer jaren gewerkt dan komt die absolute droomauto misschien in zicht. Wil je bijvoorbeeld graag een Porsche, dan wordt dat op een gegeven moment misschien daadwerkelijk mogelijk.

Maar wat ga je doen? Wil je de Porsche in eigendom of niet per se? Kan dat dan? Ja, dat kan.

Porsche kopen of huren?

Het is namelijk niet per se nodig om een Porsche te kopen. Je kunt er namelijk ook één leasen. Door een Porsche te leasen hoef je niet een groot bedrag aan geld in één keer op te hoesten. Door het leasen van een auto betaal je een vast bedrag per maand en weet je waar je aan toe bent.

Velgen

Even een klein zijstraatje. Als je gaat voor een Porsche, dan wil je natuurlijk dat deze er goed uit ziet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de velgen. Kijk eens naar Porsche velgen van MW Wheels. Bij MW Wheels hebben ze de mooiste en sportiefste velgen voor deze auto’s.

Wat doet een accountant?

Een accountant krijgt veel verantwoordelijkheid. Hij is verantwoordelijk voor alle financiële inzichten. Hij houdt zich bezig met het samenstellen, beoordelen en controleren van jaarrekeningen, maar ook van financiële overzichten. Het is in Nederland verplicht om als grote en middelgrote bedrijven jouw jaarrekening vergezeld laten gaan van een accountantsverklaring. Sommige bedrijven moeten dus wel een accountant hebben. Ben jij nou op zoek naar een accountant in Roosendaal, bij Doomen & Quist ben je bij het goede adres!

Wat doet een accountant voor je?

De taken van een accountant zijn belangrijk. Je bent verantwoordelijk voor alle financiële overzichten en controleert en maakt alle jaarrekeningen. Bij sommige bedrijven is een accountant noodzakelijk. Bij wat kleinere bedrijven is dat niet zo. Het maken van de jaarrekening en alles in de gaten houden, vergt een hoop tijd. Daarom kiezen veel mensen ervoor om het uit te besteden. Bij wat grotere bedrijven is een accountantsverklaring van groot belang voor de aandeelhouders, schuldeisers en het management van het bedrijf. Er bestaan twee soorten accountant. Je hebt een AA-accountant en een RA- accountant. Een AA-accountant houdt in jij je vooral richt op het opmaken van de jaarrekenen en het beoordelen en controleren van de jaarrekening die zijn opgesteld. Een accountant-administratieconsulent werkt voornamelijk voor kleinere en middelgrote bedrijven. Een RA-accountant houdt zich voornamelijk bezig met het controleren van jaarrekeningen en de financiële verslagleggingen. Dit doet een accountant voornamelijk voor grotere bedrijven.

De vereiste vaardigheden van een accountant

Het werk van een accountant is ingewikkeld en er mogen absoluut geen fouten gemaakt worden. Dit kan dan invloed hebben op het bedrijf. Het is dus van belang dat een accountant analytisch zeer sterk is. Hij zal fouten snel moeten herkennen. Dit zal die dan ook aan moeten passen. Het wordt verwacht van een accountant dat hij een volledig correcte en betrouwbare jaarrekening maakt. Omdat een jaarrekening voor veel partijen van belang is, kunnen er echt geen fouten instaan. Een accountant zorgt er ook voor dat de jaarrekening op tijd gemaakt en controleert zijn. Je moet dan dus altijd rekening houden met strikte deadlines. De eigenschappen van een accountant moeten perfectionistisch, stressbestendig, flexibel en communicatief goed zijn. Het is tevens belangrijk dat je goed met getallen bent. Een boekhouder kan hetzelfde doen als een accountant, maar is de jaarrekening niet goed ingevuld of gecontroleerd, dan is het bedrijf daar zelf verantwoordelijk voor. Ook krijg je bij een boekhouder niet de accountantsverklaring. 

Depaviljoens © 2024 - Onderdeel van WeTalkSEO